Cerca
0
Home
Libri in offerta
Remainders
Scaffali
Editori

Cerchi un libro e non riesci a individuarlo? ... Clicca qui

Area di ricerca: AUTORE
x

1.
€ 43,00
EAN-13: 9788892131439
Silvio M. Brondoni
Global corporate management. Emerging issues in competition
Edizione:Giappichelli, 2019
Collana:Impresa economia comunicazione

Tempi di rifornimento

Indicativamente procurabile in 10-15 giorni lavorativi
Info disponibilitàRifornimento in corso
Prezzo di acquisto€ 43,00
Descrizione

Descrizione del libro

Globalisation has been driven by multinationals' capital and technology and produced a structural change in business networks. In this sense, one of the most important changes in industrial organisation is the transition from multinational corporations (MNCs) to global networks particularly focused on management of innovation and creative imitation.
The global competitive landscapes of innovation and imitation have significantly changed the relative position of many Nation-States.
The US corporations have changesistemi socio-economicid their worldwide competitive position. Meanwhile the globalisation has expanded the market-space of corporations headquartered in countries with a high propensity to innovation (e.g. the Japanese companies), and has also promoted the growth of new countries, especially in the Far East (e.g. South Korea, India, Taiwan), where domestic firms have favorable conditions (especially in terms of social responsibility and low labor costs) to develop advanced skills for imitation and creative imitation.

Aggiungi al Carrello
2.
€ 23,00
EAN-13: 9788892131446
Silvio M. Brondoni
Managerial economics and global competition. Innovation, communication and price management in global markets
Edizione:Giappichelli, 2019
Collana:Impresa economia comunicazione

Tempi di rifornimento

Indicativamente procurabile in 10-15 giorni lavorativi
Info disponibilitàRifornimento in corso
Prezzo di acquisto€ 23,00
Descrizione

Descrizione del libro

A global firm's success is conditioned by its ability to manage the system of intangible corporate assets (corporate culture, corporate identity, and information system) and intangible product assets (product design, brand equity and pre/after-sales services).
Corporate imitation and innovation processes are a primary condition to compete in global markets and entail identifying and proposing design management products with 'new' features that change over time and space.
Product design defines the functions that qualify a product or service to identify and organise the distinctive specifications of the firm's offer, and develop goods and services based on the analysis of competition and demand needs (customer satisfaction).
Competitive design management can be oriented towards different forms of flexible production, specifically related to products based on planned obsolescence, total quality, or a rigid competitive philosophy of zero defects.

Aggiungi al Carrello
3.
€ 8,00
EAN-13: 9788834826553
SABINA RIBOLDAZZI | SILVIO M. BRONDONI
Imprese e concorrenza nel mercato globale dei carburanti per autotrazione
Edizione:Giappichelli, 2011
Collana:Impresa economia comunicazione

Tempi di rifornimento

Indicativamente procurabile in 10-15 giorni lavorativi
Info disponibilitàRifornimento in corso
Prezzo di acquisto€ 8,00

Aggiungi al Carrello
4.
€ 14,00
EAN-13: 9788849135619
Silvio M. Brondoni
Marketing lexicon. Enciclopedia delle parole chiave di marketing
Edizione:CLUEB, 2011

Tempi di rifornimento

Indicativamente procurabile in 5-6 giorni lavorativi
Info disponibilitàRifornimento in corso
Prezzo di acquisto€ 14,00
Descrizione"Marketing lexicon" è una raccolta ragionata di concetti di marketing, articolata secondo una moderna impostazione internazionale della disciplina e del marketing management. Il "Marketing lexicon" si qualifica pertanto come un lessico specialistico, composto dalle parole chiave di marketing e strutturato secondo una visione che tende a conciliare le attese dello studioso e del manager. Il lessico di marketing è inoltre integrato da: il dizionario inglese/italiano e italiano/inglese delle parole chiave descritte nel testo e una bibliografia specializzata di autori italiani e internazionali, per l'approfondimento dei diversi capitoli tematici che compongono il volume.

Aggiungi al Carrello


© Libreria Teologica .it
Libreria on line specializzata
Francesco Testaferri - P. IVA 03073020541 - Iscritto C.C.I.A.A. di Perugia - R.E.A. N. 261559

Contatti
Privacy e utilizzo dei Cookies
Diritto di Recesso
Spedizioni con corriere
Mailing list
Pagamenti
Fatturazione